25 November 2012

Petua Untuk Mengorat Awek Melalui SMS

  • Ketika anda berSMS dengan si dia, jangan sesekali menghantar sms yang bernada negatif. Dunia sekarang penuh dengan aura negatif seperti makanan yang mahal, kesesakan lalu lintas, desakan kerja dan sebagainya. Jika anda menghantar SMS berbaur negatif, dia akan hilang minat untuk melayan anda. Apabila anda sentiasa sms dengan nada yang positif, dia akan berasa anda sebagai seorang yang boleh menenangkan hatinya.
  • Jangan terlalu skema ketika menghantar SMS padanya. Anda variasikan ayat dan cara anda berSMS. Gunakan imej yang sesuai ketika berSMS, sms kata-kata semangat, sms perkara yang menarik. Pendek kata, jangan jadikan komunikasi anda dengan si dia melalui sms sebagai aktiviti yang membosankan. Anda akan rasa bosan apabila setiap hari bercerita benda yang sama sahaja seperti makan apa? Buat apa? dan sebagainya.
  • Ketika berSMS pastikan anda hantar ayat yang jelas, pendek dan senang untuk di fahami. Jangan berkias kerana ia boleh mengundang salah faham yang sangat besar pada diri anda. Jika si dia tanya sesuatu, anda harus jawab kerana dia memang ingin tahu. Jika anda tidak jawab, dia akan merajuk dan akan mula meragui keihklasan anda untuk berkawan dengannya.
  • Jangan pula sms berturut-turut dengan si dia. Sebaliknya, hormati masa dia untuk berehat, bekerja dan sebagainya. SMS dengannya apabila dia sedang lapang sahaja. Apabila anda bertindak begini, dia akan lihat anda sebagai seorang yang matang.
  • Sentiasa hormati pandangan dan pendapat yang si dia utarakan pada anda ketika anda berSMS dengannya. Paling penting, anda jangan terlampau tunjuk pandai. Wanita sebenarnya lebih suka lelaki yang mengakui kelemahannya berbanding lelaki yang sentiasa bercakap besar.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...